bootstrap templates

Apám szobrász volt és tanítványaként, halála után számos kérdésre már nem adhatott választ. Idővel újraértékeltem az emlékeimben élő szavait és új üzeneteket kreáltam pótolva valamit, amiről már általa nem tudhattam. Szobraiban tolvaj igyekezettel kerestem válaszokat, amelyek segítettek megérteni, mit jelent a magasabb művészeti értelemben alkotni, mit jelent szobrot készíteni. Nem definitív válaszokat találtam, így ma is minden alkotói folyamat első rezdülése számomra olyan, mintha mindent előről kezdenék. A munkám során minden, amit addig megértettem - elvész, miközben a teljesség éppen arra az alkotásra irányul, ami épp megszületik általam. A szobor lelki folyamatok kibontakozása, amelyeket a fizikai cselekmény lekövet. Talán úgy, mint ahogyan a zenét a tánc követi. Ez a teljesség nem a művészi képzettségemről szól, hanem az alkotásról önmagában. A szobrot szolgálom ilyenkor.

2006.

Az érzékelésink szerint semmilyen dolog sem egészen önmaga, mert a folyamatosan változó körülményektől az idő hálójában minden új és új értelmet nyer. Így a megértés a művészet eszközeivel lehetőséget ad, hogy ezt a cselekményt jól követhessem. Ezért fontosnak érzem, hogy a szobrászat és minden egyéb művészeti megnyilvánulás nem csak egy adott szemlélet hírnöke, hanem a létezésünk megértése is kell, hogy legyen. Egy szobor, bármilyen formáról is beszélünk és bármilyen mélységekben megfogalmazott tartalomról, ezt az emberi jelenlétet hordozza. Arányaiban, a történelem folyamatának változásaiban és moralitásában. Ez ad egységes belső tartalmi és formai szerkezetet egy alkotásban. A tapintható alkotás önmagában mégis az illúzió manifesztuma. Amit megérthetünk, amit érezhetünk általa, rejtve marad. A szemlélő személyes élményeként nem a tárgy, hanem a számára nem tapintható élmény megidézése a fontos, amelyet ugyanakkor a tárgy képes megidézni számára. Ezért a szobor, egy alkotás jelenléte összetettebb, mint a puszta látványának formai jellemzői, mert a mögöttes tartalmi valóság hitünk nélkül is ott van benne, a teljességében létező színezeteként.

2002.

© Copyright 2017 Mobirise - Minden jog fenntartva